ebbabergstrom

Direktlänk till inlägg 9 september 2012

Ballyhogan Silver ♥

Av Ebba Bergström - 9 september 2012 21:11

Fick världens finaste Silver idag då Busen hade tävlat i förmiddags. Silver är hästen jag ridit allra allra mest på mina 2 år här på ridskolan, och jaa... jag älskar verkligen den här hästen. Blev först lite "men" när jag fick honom, då jag velat prova en ny häst. Men självklart så ångra jag mig såfort jag såg hans humör idag. SATAN vad han gick i fin form idag, både tjejen innan mig och med mig.

 Hade längre tyglar åt honom och han frustade och tyckte det var jätte skönt. Dock hade tjejen innan satt sadeln för långt bak så han ruskade på huvudet lite, och kunde ju inte hoppa av och fixa sadeln och sedan få börja om från början igen men annars var han riktigt riktigt fin.


Hoppade en liten bana idag, vi skulle träna på att bestämma ut en väg, följa med i blicken och byta galopp snabbt och enkelt. Eh ja första gången var ju bara bajs för mig, men andra gången tog jag tag lite i honom då man lär och rida ganska kraftigt på honom och han lyssnade TILLSLUT på mina ytterhjälper. Tränade på 10 meters volten i båda varven medan dom andra ekipagen hoppade, han var jätte fin i höger. Han gjorde en perfekt skänkelvikning ett tag. Fina killen, så glad att jag börjar hitta hans knappar nu ♥


Efter det så tränsade jag av och mös med honom och snackade med Anna och Sofia. Han var på ett SJUKT bra humör idag, han fokuserade på mig och kollade på mig överallt jag gick och gjorde (stort +) och så fort han fick chansen så ville han komma och buffa på en.


Jag älskar verkligen denna häst, herregud. Han mådde bra idag, alla hans bra dagar är mina bra dagar.

Ballyhogan Silver ♥

 

 

Bild från i våras, finaste!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ebba Bergström - 21 september 2012 16:41

Har inte bloggat något, och är ändå glad för det. Har jänt mycket, verkligen mycket... Det största är att jag blivit kär..I think. Omg end of it. Är i Västerås över helgen, ska snart dra till min bäääästavän Michelle. pussen.....

Av Ebba Bergström - 15 september 2012 18:13

Haft en nice dag med min Amanda, skulle ha träffat några mrn blev ändrade planer. Myser på skolgården, höhö. Blir nog chill pill kväll, helt.slut nu asså. ...

Av Ebba Bergström - 15 september 2012 12:13

True words asså. Jaja, bloggade inget mera igår. Dagen var mer än bra, efter skolan åkte jag och min älskade Amanda ner på stan och åt Stockholm på Mocca. Sedan drog vi ner på Java och åt fika. Pratade en massa, var borta i 2 timmar ungefär. Fy vad h...

Av Ebba Bergström - 14 september 2012 07:03

...och bättre blir det ju inte med utejumpa i det as kalla regnet. Därav så är detta mina jumpa kläder och inte dagens outfit, det blir ändå mjukiströja och jeans. Också håret är detsamma.dom det jag vaknade i, hehe jaja. Ska inte till Västerås, m...

Av Ebba Bergström - 13 september 2012 21:48

Hejhej, planering till ny design for stå över tills imorn (om jag inte dör av tristess då). Imorn åker jag förmodligen till min hemort Västerås, ska spendera lite tid med farmor och träffa min fäääästis. Fy som jag saknat henne, Michelle, hon dom ...

Presentation


Hej, du har nu kommit in på min blogg. Jag är en glad tjej på 14 år som bor i staden Gävle. Jag har som intresse lite smått och gott. Hästar, träning, hälsa, kläder, rita och mycket mer.
Välkommen in!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards